My life in Lynchburg

Ennnnnn… daar ben ik weer!

Het is weer een erg drukke periode geweest hier in het witte Lynchburg! Sinds de vorige blog heb ik weer een hele hoop beleefd dus ik zal vandaag de hoogtepunten op een rijtje zetten.

Kort na mijn vorige blog volgde Thanksgiving. Een feestdag die in Amerika vooral gevuld wordt met heel erg veel eten. We gingen naar het huis van Glenn z’n zus. Hier hebben we eerst football gekeken, toen de tijd genomen om met zn allen stil te staan bij waar we dankbaar voor zijn en vervolgens hebben we heerlijk gegeten. De hele familie had eten meegenomen en het was geweldig!

Ook zijn we een weekendje naar Baltimore geweest. Mijn gastouders hebben een towing bedrijf en we zijn in Baltimore naar een towing convention geweest. Verder was er nog tijd om te shoppen, naar het grote aquarium, eten bij het hardrock café en bij hooters, en we zijn naar de haven geweest. Het was een zeer geslaagd weekend en ik zou het zonder enige twijfel over doen!

Verder was er natuurlijk ook nog kerstmis. Op kerstavond was er familie bij ons thuis en hebben we wat cadeau’s opengemaakt. De volgende dag zijn we de hele dag bij familie geweest en ondertussen van locatie naar locatie verwisseld. In de ochtend naar Glenn’s neef. Na een heerlijk ontbijt hebben we ook daar nog wat cadeau’s opengemaakt. Vervolgens zijn we naar Glenn’s zus geweest waar we nog meer cadeau’s openmaakte. Glenn kreeg hier zijn grote verrassing. Hij kreeg namelijk een auto voor kerst!
Hier hebben we een rondje in gereden en daarna zijn we doorgegaan naar het laatste familiebezoek van de dag. Hier hebben we heerlijk avond gegeten met een hele hoop desserts. Het was erg leuk allemaal en ondanks dat je met kerst je familie toch wel erg mist heb ik toch een hele leuke kerst gehad!

Ondertussen ging het basketbalseizoen vrolijk door. Na een leerzaam seizoen is het vorige week dan toch ten einde gekomen. Het was leuk om eens een sport te doen die ik normaal nooit echt zou spelen in Nederland.

Twee weken geleden zijn we met de seniorklas naar Richmond geweest. Hier zijn we naar ‘de Binnenhof van Virginia’ geweest. Dit was erg interessant! Ik ben er ook achter gekomen dat geschiedenis helemaal niet zo’n vervelend vak is. Het is hier zelfs één van m’n lievelingsvakken! We zijn naar de General Assembly geweest, vervolgens naar het Supreme Court en tenslotte naar de Library of Virginia. Hier zijn allemaal archieven te bewonderen met een hele hoop geschiedenis van Virginia. Zo is bijvoorbeeld de ‘Declaration of Independence’ hier te bewonderen maar ook hele gewone dingen met geschiedenis zoals brieven uit de 18e eeuw etc. Het was een hele leuke en leerzame dag!

Vorige week hadden we een soort van vakantie. Het was de bedoeling dat we school zouden hebben maar door een hele hoop sneeuw was school de hele week afgelast. Hier klaagde natuurlijk niemand over haha. Vandaag begonnen we 2 uur later door de sneeuw en morgen is dit weer het geval!

Donderdag begint het honkbalseizoen nadat we het basketbalseizoen afsluiten met een team-etentje op woensdagavond en de awards-uitreiking op donderdagavond. Ik kijk er erg naar uit en heb er heel veel zin in. De lente-sporten duren maar 6 weken dus het wordt een drukke periode met heel veel wedstrijden in een heel korte tijd.

Ik houd het weer voor gezien en ik hoop jullie snel te spreken!
Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige blogs, ik vind het altijd leuk om wat van jullie allemaal te horen!

- Stefan

Reacties

Reacties

Ronald

Mooi lang verhaal!
Nooit gedacht dat je geschiedenis nog eens leuk zou gaan vinden!
Blijf nog maar "even" genieten want je hebt er al de helft opzitten. We kijken alweer uit naar je volgende verhaal... Over honkbal of Appomattox?
Groeten aan alle bekenden.

Ellen

Hoi Steef, leuk verhaal met alle hoogtepunten van de laatste tijd. Bedankt hiervoor ????.
Altijd leuk voor de 'achterblijvers' om weer van je te horen.
Grappig ook dat je geschiedenis nu wel leuk vindt haha.
Op naar de volgen blog.....

Ellen

Ik zie nu dat hij van een smiley allemaal vraagtekens maakt. Stom ding!!!

Irene

Hai Stefan, wat leuk weer van je te horen, begon me net zorgen te maken! Wat maak jij een hoop mee zeg, je leert de famile wel goed kennen met al die uitjes. Maar goed dat je zoveel sport, want met al dat eten.... ???? Geniet nog maar volop, want de tijd vliegt om. Nog een heel fijne tijd en tot de volgende keer, groetjes

Peter

Hey Stefan,
Mooi verhaal weer! Dus dat wordt honkbal in de sneeuw?
Ronald schrijft dat de helft er op zit, maar je bent al ver over de helft. Nog een maandje of drie en dan mag je weer terug. Nog even volhouden hoor. Maar dat zal niet zo moeilijk zijn.... Dank voor de update en nog een mooie tijd daar!

Peter Fransen

Hoi Stefan,
Als ik je verhalen lees, denk ik aan één woord: AVONTUUR
Ik heb een vraag. Zie je nog iets van de cultuur van de oorspronkelijke bewoners van Amerika, de indianen?
Ik wens je nog veel avonturen toe en veel plezier!
Groeten,
Peter

Dea Storm

Hi Stefan, echt een geweldige tijd / ervaring die je nooit zal vergeten. Zo leuk te lezen hoe je alles daar ervaart. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Hier alles goed gelukkig, haast geen sneeuw maar dat bevalt me goed.Kimberley heeft nog in het ziekenhuis gelegen met acute buikklachten, maar alles is nu weer goed met haar. Groetjes van hier!

Irene en Peter

Hi Stefan, vanuit een zonnig doch koel Montfoort willen wij jou en de gehele famielie hele fijne Paasdagen wensen! Wij horen nog wel hoeveel eieren je in de tuin hebt gevonden. Nog heel veel plezier en tot hoors maar weer. Groetjes van ons beide

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active