My life in Lynchburg

Hier ben ik weer!

Het is alweer een tijdje geleden maar hier volgt dan eindelijk een nieuw verhaal voor mijn blog.

De laatste 2 maanden zijn erg druk geweest. Eerst met het (matig verlopen) einde van het voetbalseizoen, vervolgens met andere bezigheden en nu het begin van het basketbalseizoen. Behalve dat de laatste 2 maanden druk waren, waren ze ook heel erg leuk! Begin september hadden we spirit week, een week waarin je je elke dag kleed in een bepaald thema en vervolgens sluit je de week af op zaterdagavond met de Homecoming dance, die geweldig was. De thema’s voor spirit week waren: Maandag – Pyjama day
Dinsdag – ‘Dress like a teacher’ day
Woensdag – Century day
Donderdag – Weird day
Vrijdag – Green-White day (De kleuren van de school)

Op zaterdag hadden we eerst een Car wash met het voetbalteam. Zo’n 4 uur lang auto’s wassen voor donaties voor het goede doel (borstkankeronderzoek). Op zaterdagavond was het dan eindelijk tijd voor de Homecoming dance. Ik ging samen met een Franse exchangestudent. Eerst samen uit eten (met nog een ander koppel) en vervolgens naar de dance (Foto’s hiervan zijn te zien in het fotoalbum). De avond was erg geslaagd!

De week daarna was de laatste week van het voetbalseizoen. Met nog 5 wedstrijden te gaan hadden we nog uitzicht voor een plaats in de ‘State Championships’ (De beste private schools van de staat spelen een ‘knock-out’ toernooi om de bepalen wie de beste school van de staat is). Hiervoor moesten we 4 van de 5 wedstrijden winnen. Na een 7-2 overwinning werd de hoop nog groter aangezien we 3 redelijk gelijkmatige ploegen nog te goed hadden en 1 heel goed team. Helaas was het seizoen na opeenvolgende nederlagen (3-2 en 2-1) dan toch echt over…

Twee weken geleden hadden we met de hele senior class een ‘senior retreat’. Een weekendje weg met de hele klas. We gingen de bergen in waar we een aantal spellen hebben gedaan, gewandelt en we gingen van een zipline af. Van te voren zag ik nog een klein beetje tegen dit weekend op maar achteraf was het echt heel erg leuk en ben ik blij dat ik gegaan ben!

Vandaag was het ‘Oktoberfest’ en dit is niet zoals in Duitsland alleen maar bier drinken. We hadden school tot 12 uur en gingen daarna met de hele high school naar de gym. Hier kregen we eerst pizza en daarna gingen we allerlei sporten doen. De seniors speelden eerst tegen de freshmen, daarna de sophomores tegen de juniors en daarna de finale. Als eerst gingen we voetballen (wat de seniors wonnen!). Daarna volgde kickball wat we ook wonnen. Vervolgens volleybal wat (verassend) de freshmen wonnen en ten slotte touwtrekken wat wij weer wonnen. Het was een erg leuke dag!

Sinds deze week zijn ook de basketbaltrainingen begonnen maar het duurt nog even voordat we onze eerste wedstrijd hebben (datum is nog niet bekend maar waarschijnlijk over 2 weken ergens).

Overmorgen (vrijdag) is het Halloween en dat is goed te merken. Iedereen heeft er heel erg veel zin in en sommige mensen praten nergens anders over dan wat ze gaan doen met Halloween haha.

Binnen de familie en op school gaat nog steeds alles prima. Mijn cijfers op school zijn prima en ik heb het echt heel erg naar m’n zin en wil via hier m’n ouders nogmaals bedanken voor de geweldige kans die ze mij gegeven hebben om hier een jaar te mogen zijn. Dankjewel papa en mama <3

Ik denk dat ik ’t voor deze keer maar hierbij moet laten. Ik heb volgens mij wel alles geschreven wat ik wilde zo een beetje.

Ik zal proberen mijn volgende verhaal wat spoediger te schrijven! Sorry dat jullie een tijdje hierop hebben moeten wachten..

Groeten uit het (nogsteeds) geweldige Lynchburg, Virginia.
- Stefan

Reacties

Reacties

Ellen

Leuk verhaal! Naast school zijn er gelukkig genoeg leuke dingen te doen om het leven daar erg aangenaam te maken ;-).
Je had zoveel te vertellen dat je de Nascar race waar je met Ayusa en de familie bent geweest, zelfs nog vergeten bent haha.
Veel plezier ook de volgende periode en blijf goed je best doen op school!

Ronald

Mooi, lang verhaal deze keer. Ons wachten is beloond!
En bedankt voor de waardering die je ons toezwaait; heb even een traantje weggepinkt ;-)
Ga lekker door met presteren en genieten! We lezen je graag weer een volgende keer.
P.S. De foto's waar je over schrijft zie ik (nog) niet staan in je fotoalbum...

Irene

Hoi Stefan, wat een geweldige verhalen! Dat je nog tijd hebt voor school en bovendien nog goede cijfers haalt, super hoor. Wat is dit een ander leven dan in he brave Holland, veel meer aktie en veel meer samen doen dan hier lijkt me zo. Leuk ook de foto van Peter's cafe, weet ik tenminste waar hij uithangt als hij nie ghuis is.........

c.bannenberg

Ja dat is gewoon mee genieten als wy dat zo lezen. Heel veel dank ! En daar zijn ook mooie vroulu zegen ze hier. Groeten R.K.

Peter

Toch geen krassen met dat auto wassen? :-)
Mooi man, al die belevenissen. Kom je nog wel terug?

Dea

Echt leuk om je verhaal te lezen! En inderdaad je hebt geweldige ouders en dat zie je ook. Blijf heerlijk genieten, je bent maar 1 x jong!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active