My life in Lynchburg

Het telefoontje..

Het was 22 mei 2014, ik had net mijn laatste eindexamen (Natuurkunde) erop zitten en was gezellig met wat vrienden een drankje aan het doen toen ik plots werd gebeld. Het was Suzanne van Travel Active met het geweldige nieuws dat er een gastgezin was dat mij graag voor een jaar in huis wilde hebben.

Het was de familie Trent, woonachtig in Lynchburg, Virginia en in bezit van een prachtig huis. Het gezin bestaat uit de vader Glenn Sr. , de moeder Jane en de zoon Glenn Jr. Ook woont de neef van Glenn bij hun in huis maar hij zal uit huis gaan zodra hij genoeg geld heeft gespaard voor zijn eigen huis. Verder heeft het gezin nog een Schnauzer puppy en 2 katten.

Samen met mij zal er ook nog een Japanse exchange-student zijn genaamd Takahiro. Dit wordt al zijn tweede jaar bij de familie Trent. Ook zal hij waarschijnlijk bjj mij in de klas komen.

In Lynchburg, een stad met circa 75.000 inwoners, zal ik naar de school 'Holy Cross Regional Catholic School' gaan waar ruim 200 leerlingen op zitten. Dit zal voor mij waarschijnlijk wennen zijn aangezien ik in Nederland op een school met ruim 2000 leerlingen zit. Ook zal ik er een schooluniform moeten dragen en zijn er nog meer tegenstrijdigheden met mijn huidige school maar dit neemt niet weg dat ik heel veel zin heb om naar Amerika te gaan!

Morgen zal ik nog een belangrijk telefoontje ontvangen, namelijk met de uitslag van mijn eindexamen. Als ik hiervoor geslaagd ben is het pas echt officieel, en vertrek ik op 13 augustus naar New York City waarna ik op 16 augustus zal doorvliegen naar Richmond waar mijn gastgezin mij zal oppikken.

I'll keep you updated!

~ Stefan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active